czwartek, 31 maja 2012

Razowe placuszki z rabarbarem

Przyznaję, że było to moje pierwsze spotkanie z rabarbarem. Widziałam dużo przepisów z jego udziałem, więc postanowiłam również coś przygotować.
Ponieważ nie miałam ochoty na robienie wypieków padło na placki.
Zrobiłam je z mąki pełnoziarnistej, dzięki czemu są zdrowe i pożywne.
Rabarbar, który kupiłam chyba nie był zbyt dojrzały, przez co placki były dość kwaśne, pomimo dodania sporej ilości cukru. Złagodziłam ten smak podając placki
z dżemem jagodowym i wiśniowym. Myślę, że dobrze by się sprawdziły
z dodatkiem truskawek, ale ich nie miałam. Spróbujcie sami.
Razowe placki z rabarbarem

Składniki:
5-6 lasek rabarbaru
1 szklanka mąki pszennej razowej
1 duże jajko
ok. 3 łyżek mleka (do uzyskania odpowiedniej konsystencji)
cukier do smaku (dość dużo, bo rabarbar jest kwaśny)
cukier waniliowy lub odrobina ekstraktu
olej do smażenia

Przygotowanie:
Rabarbar obrać i pokroić na 1-centymetrowe kawałki. Wrzucić do miski i obsypać cukrem. W drugiej misce przygotować ciasto z mąki, jajka i mleka. Ciasto powinno być bardziej gęste niż na naleśniki, tak jak np. na placki z jabłkami. Dodać do ciasta ekstrakt lub cukier waniliowy oraz rabarbar. Dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju i smażyć placuszki po ok. 2-3 minuty z każdej strony. Podawać z ulubionymi dodatkami.


2 komentarze:

  1. Rabarbar musi być kwaśny, taki jego urok ;) Dojrzałość nie ma tu nic do rzeczy. A co do placuszków? Fajne, robiłam bardzo podobne!

    OdpowiedzUsuń
  2. wiem, że jest kwaśny, ale nie spodziewałam się, że aż tak;) jednak z dżemem sprawdziły się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń