niedziela, 28 października 2012

Pieczone figi z orzechami i miodem

Znów miałam nadprogramowe figi i musiałam coś z nimi zrobić. Zatem pewnego ranka nie mając pomysłu ani specjalnej ochoty na śniadanie stwierdziłam, że tym razem zjem figi na słodko. Jest to bardzo prosty przepis na fajną, słodką przekąskę lub deser. Wystarczą trzy składniki!
 Pieczone figi z orzechami i miodem

Składniki:
świeże figi (ja upiekłam 3, bo akurat tyle miałam)
miód
orzechy włoskie, laskowe lub inne ulubione (ja użyłam orzechów w miodzie, które przywiozłam z wakacji)

Przygotowanie:
Nagrzewamy piekarnik do 220 st. C. Każdą figę nacinamy na krzyż, a w środek wkładamy posiekane orzechy i wlewamy miód. Pieczemy 7-10 minut kontrolując, aby figi były przypieczone, ale nie spalone (można zmniejszyć temperaturę do 200 st. C). Podajemy same lub z odrobiną jogurtu naturalnego.

2 komentarze:

  1. Fajne...ale przyznam , że pierwsze moje skojarzenie - to była saga filmów "Obcy"/ jeśli znasz te filmy to domyślisz się dlaczego / :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, upieczone figi mogą być lekko przerażające. Może to pomysł na halloween? :P

      Usuń