piątek, 26 października 2012

Potrójnie pomidorowy makaron

Jakoś dawno nie jadłam makaronu. A przecież uwielbiam makarony i właściwie mogłabym je jeść codziennie, na tysiąc różnych sposobów. Dlatego też z okazji wczorajszego dnia makaronu przygotowałam makaronowy obiad. Jak większość makaronów jest to danie szybkie i łatwe w przygotowaniu. Sos nazwałam potrójnie pomidorowym, ponieważ dodaję do niego pomidory w trzech postaciach - świeże, suszone i koncentrat, dzięki temu sos ma pełniejszy smak. Spróbujcie sami!

Potrójnie pomidorowy makaron

Składniki:
(na dwie porcje)
makaron penne (u mnie pełnoziarnisty, około 200-250 g)
2 dojrzałe duże pomidory
4-5 suszonych pomidorów w oliwie
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 ząbki czosnku
1/2 cebuli
kilka listów świeżej bazylii
sól, pieprz, papryka słodka, suszony majeranek i oregano
szczypta cukru lub odrobina miodu
oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Makaron ugotować al dente. Cebulę i suszone pomidory drobno posiekać i wrzucić na patelnię z rozgrzaną oliwą, zeszklić cebulę. Pomidory pokroić w kostkę
(ja zostawiam skórkę, ale można się jej pozbyć) i dorzucić do cebuli. Dodać koncentrat, przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy. Dusić przez chwilkę, aby odparować wodę. Połączyć sos z makaronem i podawać posypane świeżą bazylią. Można również posypać startym parmezanem.


Dodatkowe sugestie:
Jeżeli, podobnie jak ja lubicie ostre potrawy polecam dodać do tego sosu drobno posiekaną papryczkę chilli. Pyszności!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz