środa, 13 czerwca 2012

Inne jajka sadzone

Bardzo lubię jajka sadzone. Zwykle smażę je na szynce i podaję z pomidorami
oraz szczypiorkiem. Jednak, gdy zobaczyłam ten przepis, nie miałam wątpliwości,
że muszę go wypróbować. Dla mnie - miłośniczki sosu pomidorowego i jajek sadzonych to połączenie idealne. Inspiracje zaczerpnęłam z bloga Just My Delicious, ale wprowadziłam trochę zmian pod kątem swoich upodobań. Świetne na późne weekendowe śniadanie albo nawet na obiad. Zdrowe i bardzo sycące danie. Polecam!
Jajka sadzone na sosie pomidorowym

Składniki:
2 jajka
1/2 puszki pomidorów krojonych
1 mała cebulka (najlepiej dymka)
1-2 ząbki czosnku
kilka listków świeżej bazylii (mogą być inne zioła, u mnie również majeranek)
suszone zioła wg upodobań (u mnie oregano) i ostra papryka (jak ktoś lubi)
sól i pieprz do smaku
szczypta cukru
oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać oliwę i zeszklić na niej cebulę pokrojoną w kostkę.
Czosnek przecisnąć przez praskę i dodać do zeszklonej cebuli. Zalać patelnię pomidorami z puszki wraz z ich sosem. Przyprawić do smaku i dusić przez kilka minut, aby odparować nadmiar wody. Gdy sos jest bardzo gęsty dorzucić świeże zioła i wbić jajka. Zmniejszyć ogień i przykryć patelnię. Zdjąć z ognia, gdy jajka będą tak ścięte
jak lubimy. Można podawać z pieczywem, jednak świetnie smakują bez dodatków.
Pomidorowe inspiracje
Inna propozycja na przygotowanie jajek sadzonych znajduje się tutaj. Zapraszam!

1 komentarz: