środa, 27 czerwca 2012

Spaghetti improwizowane

Co by dziś zjeść na obiad? Może makaron? Tak, to było to, na co miałam ochotę! Natomiast wcale nie miałam ochoty iść do sklepu. Stwierdziłam więc, że zrobię sos
do spaghetti z tego, co mam w domu. I tak właśnie powstało to danie, które okazało się niezwykle smaczne. Lubię takie udane improwizacje!
Spaghetti z warzywami

Składniki: 
(u mnie 2-3 porcje, zależy od ilości makaronu)
Makaron spaghetti (po ok. 100 g suchego na osobę)
1 cykoria
1 cebulka dymka
2 młode marchewki (lub jedna stara)
1/2 papryczki pepperoni  (lub chilli - jest bardziej ostre)
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 łyżka octu balsamicznego
2 łyżeczki miodu
ok. 3 łyżki wody
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Przygotowanie:
Makaron gotować o 1 minute krócej niż radzi producent, następnie przepłukać
go zimną wodą i odstawić. Warzywa pokroić - cebulę w piórka, cykorię w paski, marchewkę i papryczkę w drobną kostkę. Wrzucić na patelnie i podsmażyć.
Po paru minutach dodać ocet balsamiczny i miód, poczekać aż się lekko skarmelizują. Dodać koncentrat pomidorowy, sól, pieprz i wodę. Gdy warzywa
się podduszą wrzucić na patelnię ugotowany makaron, przemieszać aby się podgrzał. Gotowe.
Dodatkowe sugestie:
Ja dodałam do tego makaronu opieczoną paprykę pokrojoną w paski. Włożyłam całą paprykę pod rozgrzany grill piekarnika na około 15-20 minut (skórka ma być czarna). Następnie poczekałam aż przestygnie, zdjęłam skórkę i pokroiłam w paseczki.
Coś wspaniałego!

3 komentarze:

  1. lubię kluchy :P Spagetti z pieczoną papryką musi być boskie

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię takie improwizacje, a makaron to bardzo wdzięczna baza :)

    OdpowiedzUsuń